נמאס לכם מתחום המשפטים?

אין אדם שאינו חש, לפחות מידי פעם, שהוא אינו נמצא בתחום העיסוק הנכון או שלא בחר בתחום ההתמחות הנכון עבורו.

הסיבות לכך יכולות להיות רבות – שנים רבות מידי בתחום, בחירה שנכפתה עליכם בשל אילוצים, או, אפילו – בחירה שנעשה פעם, אבל הפכה להרבה פחות נכונה ומתאימה עבורכם כיום. עבור חלק מבעלי המקצועות החופשיים, השינוי עשוי להיות קל ולא להצריך מהם משאבים רבים מידי – התמחות בתחום חדש בגרפיקה, למשל, יכולה לספק לגרפיקאי מתוסכל תפנית מעניינת בקריירה ותחומי עיסוק חדשים. אבל עבור עורכי דין שמשקיעים בלימודיהם ובהתמחותם שנים רבות, תפנית כזו עלולה להיות מורכבת ומסובכת למדי. כך שגם אם, בימים מסוימים, הם חשים רצון עז לזנוח את המקצוע לחלוטין, עדיין, עבורם שינוי כזה עלול להיות בעייתי מבחינות רבות.

חכו, לפני שאתם עוזבים לגמרי את התחום המשפטי, אולי כדאי שתשקלו קודם דרך אחרת?

קודם כל, בשלב הראשון, גם אם נדמה לכם שבא לכם לעזוב לגמרי את התחום המשפטי, לאור הניסיון הרב שלנו עם מקרים דומים, אנחנו ב-A-one, ממליצים שלא לשלול מיד את כל התחום המשפטי, אלא להתחיל בבירור עצמי-אישי קטן. יכול להיות שהתחום הספציפי בו אתם עוסקים, פשוט אינו מתאים לכם יותר. לדוגמא, יתכן שכיום, כבר פחות מתאים לכם המתח שגוררות איתן ההופעות בבתי משפט ותעדיפו להתמקד בעבודה שמאחורי הקלעים, כמו כתיבת כתבי טענות, חיפוש חומר משפטי ואיתור תקדימים רלוונטיים, מציאת פתרונות משפטיים מבריקים לסוגיות וכן הלאה. כל זה, ישאיר אתכם בתחום המשפטי, אבל הרחק מאור הזרקורים המתיש של ההופעות הליטיגציה בבית משפט. אולי מעבר למשפט מסחרי או הייטק. אולי מיציתם עבודה במשרד עורכי דין עבור עשרות לקוחות והגיעה העת לעבור למחלקה משפטית של חברה בה תהיו חלק מהעשייה המשפטית והעסקית מבפנים. ולפעמים כל מה שצריך זה לא להחליף מקצוע אלא פשוט לעבור למשרד אחר. יותר קטן או יותר גדול וכו.

עדיין מרגישים את הדחף לברוח – מה עושים?

גבשו לעצמכם את כיוון החיפוש – האם אתם אוהבים לעבוד עם אנשים ולתת שירות או שאתם אוהבים יותר עבודה פרוייקטאלית? האם תרצו לעבוד בצוות או לבד? האם עבודה טכנולוגית יותר היא זו שמושכת אתכם? ערכו רשימה של כל הדברים שאתם טובים בהם וכל הדברים שאהבתם במקומות עבודה בהם עבדתם בעבר. אתם תגלו די מהר שהתחומים המתאימים לכם תמיד סבבו אתכם בצורות שונות רק שלא ראיתם אותם כאופציה כי הייתם “נעולים” על משפטים.

חיפוש ממוקד ברשתות החברתיות והעסקיות – הלינקדאין הוא מקור מצוין למשרות איכותיות בתחומים שונים בחברות מובילות. חברות רבות בוחרות משקיעות בפרסום בלעדי בלינקדאין ותמצאו את המשרות שלהן רק שם.

Glassdoor – אתר בינלאומי מצוין שמשלב בין פרסום משרות בתחומים מגוונים בארץ ובעולם לבין עצות מצוינות למחפשי עבודה כולל טבלאות שכר ופידבקים של עובדים על מקומות העבודה שלהם. המידע באתר מתאים כרגע בעיקר לחו”ל אולם הוא נמצא בשלבי חדירה גם לארץ. (https://www.glassdoor.com)

קבוצות בפייסבוק שמיועדות לעורכי דין המעוניינים לבצע הסבת מקצוע – כך לדוגמא – קבוצת “גירלפאוור – עורכות דין מדברות על הזדמנויות, הסבה וצמיחה” וקבוצת “לא עו”ד!” שהוקמו לאחרונה מהוות פלטפורמה עשירה למשרות לא משפטיות וטיפים של עורכי דין שכבר עזבו את המקצוע.
קשרים – ספרו לחברים שאתם מעוניינים לעשות הסבת מקצוע ובקשו שיעדכנו אתכם אם מתפנה משרה מעניינת בחברה שלהם. ערכו רשימה של לקוחות שבמהלך השנים יצרתם איתם קשר אישי טוב ובקשו להיפגש איתם. תנסו לחשוב על כל רשתות הקשרים הקיימים בחיים שלכם. גם אם אתם לא טיפוסים של נטוורקינג כשתשבו ותתחילו לערוך רשימות של קבוצות מכרים תגלו שיש לכם לא מעט קשרים שאפשר להפעיל. תופתעו גם לגלות שאנשים מאד אוהבים לעזור אם מבקשים מהם. עורכי דין רבים שליווינו מצאו תפקידים מעניינים ורציניים בחברות שאותן ליוו במשך שנים ארוכות בזכות ההיכרות האישית והמקצועית.

קורסים מקצועיים – יש תחומים שאפשר להיכנס אליהם רק אם תהיה לכן הכשרה מקצועית ספציפית. לא חייבים ללמוד תואר שלם נוסף. לפעמים די בקורס קצר בתחום מאד מבוקש כדי לעשות את המעבר הנחשק (תכנות , סייבר, QA, , שיווק דיגטלי או קורסים במקצועות טיפוליים, ועוד).

A-one היא חברת השמה-בוטיק הפעילה בתחום השמת עורכי הדין משנת 2006. מאחר והיא מקפידה לעבוד רק מול פלח שוק מצומצם ואיכותי מאד, השירות שהיא מספקת לעורכי הדין הנמנים על לקוחותיה הוא אישי וברמה גבוהה מאד.

הניסיון המקצועי שרכשה במהלך שנות פעילותה, מאפשר ל-A-one להציע לכם שירות דיסקרטי וממוקד מטרה, צמוד ואישי, שכולו מיועד למקם אתכם, עורכי הדין שמחפשים את דרכם החדשה, במשרה ובמקום המתאים והנכון לכם כעת.

אנחנו מלווים אתכם לאורך כל הדרך, מהשלב הראשון של מיקוד הבעיה ועד למציאת הפתרון הנכון עבורכם, כך שאנחנו לא רק חברת השמה איכותית המתמקדת בעורכי דין, אלא גם פרטנר מקצועי אמיתי ומעורב!

אהבתם? מוזמנים לשתף: