מתי אתם מסרבים להצעות חברות ב-LinkedIn?

מחפשי עבודה רבים, בין אם מחפשים אקטיבית או רק מגששים “למקרה שייפתח משהו מאד אטרקטיבי”,
בין אם חיפוש העבודה מתבצע בגלוי או באופן דיסקרטי, מתחברים לצורך כך לרשת ה-LinkedIn.
יתרונות הרשת ברורים, היא מאפשרת נטוורקינג נרחב והתקשרות לאנשים שאינך בהכרח מכיר אך יכולים לקדם אותך בחיפוש העבודה שלך- כגון עובדים במקומות שבהם תרצה לעבוד, חברות השמה, אנשי משאבי אנוש בחברות וכדומה.

לאחרונה התחוור לי, שלא מעט אנשים ב-LinkedIn, אינם מאשרים התקשרות לאנשים שאינם מכירים.
היות ובעיניי זוהי מהות הרשתות החברתיות, ניסיתי לבדוק את הסיבות לכך. מסתבר כי רבים נרשמים אך לא באמת נמצאים שם. כלומר, מבחינתם, אין להם הרבה זמן להתעסק בכך, והם אינם מעוניינים שזרים יתחילו לכתוב להם או “להציף” אותם במה שמבחינתם נתפס כספאם. בנוסף, כפי שמחפשי עבודה רבים אינם ממלאים פרטי פרופיל מלאים בכרטיס שלהם (זו ההזדמנות לציין כי כדאי ליצור פרופיל מלא ככל שניתן), חלקם גם חוששים מהתקשרות לא מוכרת. קחו בחשבון, כי חיפוש עבודה הוא תהליך שצריך להשקיע בו, נטוורקינג תורם מאד בתהליך הזה, ו-LinkedIn הוא זירה מצויינת לנטוורקינג.

פנה אלינו לאחרונה מועמד בכיר דרך ה-LinkedIn וביקש לקבל פרטים לגבי משרה. לפני ששוחחנו הצעתי לו להתחבר אלי, והצעתי נענתה בסירוב. הוא ציין כי אינו מאשר התחברות לאנשים שאינו מכיר כי אינו רואה את הטעם בכך. בעיניי, ההתחברות לאנשים ש(עדיין) אינך מכיר זה כל העניין. הרשת היא רשת עסקית,
ובניגוד ל-Facebook, סטטוסים לא מתעדכנים מס’ פעמים ביום, הפעילות היא לרוב פורמאלית/מקצועית, תמיד מאד מנומסת וחיובית, ועוד לא נתקלתי במקרה שבו להתקשרות הייתה תוצאה שלילית. להיפך.

חיפוש עבודה הוא עניין מורכב, אדרבה ואדרבה כשמדובר במועמדים בכירים, שלרוב מחפשים בדיסקרטיות. חשוב לציין כי הגדרות ה-account ב-LinkedIn מאפשרות לכל אחד לשמור על הקשרים שלו חסויים. ולכן, מרגע שאתם בוחרים באפשרות הזו, אף אחד לא יכול לדעת שהתחברתם למישהו לצורך חיפוש עבודה. למעשה, מאותו רגע אף אחד לא יכול לדעת למי התחברתם. דבר נוסף- אני ממליצה להתחבר לקבוצות שמעניינות אתכם, היות ולכל קבוצה יש לוח משרות, בו יכול להימצא התפקיד הבא שלכם. ישנן קבוצות נטוורקינג רבות ב-LinkedIn שבמהותן אינן מיועדות לחיפוש עבודה, ועדין תוכלו למצוא בהן משרות מצויינות.

בהזדמנות זו חשוב לציין גם את היתרונות בהתחברות לחברות השמה דרך ה-LinkedIn.
חברת השמה שפועלת נכון ב-LinkedIn, דואגת לספק למועמדיה את המידע המעניין ביותר און-ליין, לרוב במסגרת קבוצה שהיא פותחת. בין אם מדובר במשרות, מאמרים, כתבות, הכל נגיש לכם ומותאם לתחומי העניין שלכם. וכאן אני קוראת לכם, המועמדים, ומזמינה אתכם להיות אקטיביים בקבוצות שאתם חברים בהן. מניסיוני אנשים מרגישים נוח יותר להגיב לתכנים ב-facebook מאשר ב-LinkedIn, אבל זה שה-LinkedIn היא רשת עסקית, זה עדיין לא אומר שאין מקום להשתתפות פעילה. במידה ונפתח דיון שמעניין אתכם, אם יש לכם שאלות, או הערות- זה המקום.

אהבתם? מוזמנים לשתף: