שיחת וידאו בוואטסאפ

לעבור בשלום ראיון בוואטסאפ או בזום

המציאות העכשווית שנכפתה על כולנו תפסה אותנו לא מוכנים בהרבה מאד תחומים מהחיים. גם מי שמכיר את הטכנולוגיות החדישות ומיודד עימן – מצא את עצמו נבוך או מבולבל לנוכח פעולות שכעת אין ברירה אלא לבצע בעזרתן. יש את עובדי ההיי טק שנדרשו מעכשיו לעכשיו לעבור לעבוד מהבית אך לשמור על שגרה רגילה ועל ביצוע המשימות הנדרשות, יש את אלה שנמצאים בעיצומו של תהליך גיוס או השמה למשרה חדשה והמשותף לאלה ולאלה הוא שהתנאים הם מחשב ואפליקציות שמבצעות שיחות מרחוק על ידי צילום וידאו. אז איך עושים את זה וחשוב יותר – איך מותירים רושם טוב?

 

איך להתכונן לשיחת וידאו?

הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את האפליקציה או התוכנה שעומדים להשתמש בה. כך לכל הפחות אפשר יהיה להעלים או למזער את הסיכון לתקלה טכנית. בין אם מדובר בוואטסאפ, בזום או בסקייפ – כדאי לעשות ניסיון, אפילו מול הקיר בבית, לוודא שיודעים היכן מתחילים את השיחה, היכן מכבים אותה ומה האינדיקציות לשמע וחזות פועלים שהצד השני רואה או שומע. דבר נוסף וחשוב הוא לבחור את המקום המתאים ביותר בבית לשם כך – מקום מואר, עם כמה שפחות הסחות דעת או מושאים שיימשכו את תשומת הלב. הדבר הבא שכדי להקדיש לו מחשבה הוא הלבוש והאיפור מכיוון שרק פלג הגוף העליון ייראה לצד השני בשיחה – חשוב לכל הפחות שאזור זה בגוף ייראה ייצוגי, מכובד וכזה שמוכן לשיחה רשמית וחשובה. גם האיפור יתרום את התרומה שלו למראה ערני, צעיר וחיוני.

 

טיפים לראיון עבודה בזום

 

למה לשים לב במהלך השיחה

חשוב מאד לוודא שלא אמורים להיות רעשים או הפרעות במהלך השיחה. מומלץ להתיישב או לעמוד במקום אחד ולא לנוע עם הטלפון או המחשב ביד ממקום למקום. כדאי לזכור שייתכן יש עיכוב במערכות השמע של המכשירים משני צדי השיחה ולכן חשוב להמתין עד שבטוחים שהצד השני סיים את דבריו. מומלץ לדבר בקול רם, ברור ולהקפיד על דיקציה נכונה וברורה. הקפדה על אלה תשדר לצד השני שהמרואיין או העובד מגיע לשיחה עם ביטחון עצמי רב, מודע היטב למקומו ולמה שהוא יכול לתת או לתרום ולא יהיו שום סימנים לחוסר ביטחון או בעיות בדימוי העצמי.

שיחת וידאו בוואטסאפ

 

העצה “להיות עצמך” היא עצה שמקבלת משנה חשיבות כאשר מדובר על שיחה או ראיון שנערכים דרך שיחת וידאו בטלפון או במחשב. זה לא המקום, הזמן או הפלטפורמה לנסות להרשים בהגזמה את מי שנמצא בצד השני וחשוב במיוחד לשמור על אותנטיות, על דיבור רהוט ועל זרימה וקלילות. בהיעדר ברירה אחרת או אפשרות לקיים שיחה פרונטלית – מה שהצד השני ייראה יהווה מרכיב חשוב בקבלת ההחלטה הסופית שלו ולכן השמירה על האותנטיות מהותית במיוחד.

אין ספק שמדובר בתקופה מאתגרת שאף אחד לא יכול אפילו להעריך כמה זמן היא תיקח. לכן, לא צריך לעצור את מרוץ החיים אלא להבין אילו אמצעים עומדים לרשותנו לצורך שמירה על השגרה וביצוע בדיוק אותן הפעולות שהיינו אמורים לבצע בכל מקרה. וכמובן – שיהיה הרבה בהצלחה!

אהבתם? מוזמנים לשתף: