לעבוד מהבית – ולעבוד!

 

בשנים האחרונות נראה שעולם ההיי טק נוטה לאפשר יותר ויותר לעובדים שלו להיות יותר נוכחים בבית ולשלב בצורה טובה יותר את הקטבים המרוחקים של הבית והעבודה. הגזירות החדשות שנכפות כרגע על שוק התעסוקה בשל ניסיונות לאומיים לעצור את התפשטות וירוס הקורונה משלבות מאמץ עם המגמה לאפשר עבודה מהבית אך חשוב מאד לדעת שככל והרעיון נראה קוסם ומעניין – הוא טומן בחובו גם לא מעט אתגרים שעלולים להפריע למהלך העבודה השוטף.  עובדים רבים מגלים את האתגרים האלה מאוחר מדי ונוכחים לדעת שמה שהיה נראה נוח, אולטימטיבי ואפילו קליל – הוא בדיוק ההיפך מכל אלה. אז בהינתן מצב שבו אין מדובר בבחירה – מה בכל זאת אפשר וכדאי לעשות כדי להעלות את סיכויי ההצלחה ואת הפרודוקטיביות?

 

המוקשים של עבודה מהבית

על מנת להבין למה לעבוד מהבית לא בהכרח קסום, יעיל ונוח כמו שזה נראה כשעדיין לא מכירים את זה – כדאי להכיר את מה שעלול להפריע ולהתכונן לקראתו –

  • הסחות דעת – תמיד יש מה לעשות בבית בשביל הבית או בשביל המשפחה. מטלות הבית קורצות וקוראות גם למי שלא חובב ביצוע שלהן ואט אט הזמן עובר בלי שהושלמה אפילו משימה אחת של העבודה המקצועית.
  • נוחות יתר – הבית הוא הבית והוא המקום שבו מרגישים הכי בטוב ובנוח. חשוב לשים לב שהנוחות הזאת לא הופכת לנוחות יתר – לא מתלבשים בבגדים שיוצאים איתם החוצה, עסוקים בהכנת עוד קפה או משהו קטן לאכול, בוחרים למקם את המחשב על הספה שכיף לרבוץ עליה אך לא נוח לעבוד ממנה ועוד.
  • דחיית משימות מקצועיות חשובות – כשכיף ונעים לשהות בבית, נדמה שאפשר להתפנק עוד כמה דקות ולגשת למחשב רק אחר כך. או אז ה”כמה דקות” האלה הופכות לשעות ובלי ששמים לב – נגמר היום וההספק היה קטן מאד.

 

אז איך לעבוד מהבית ביעילות

אז כאמור – כדי להצליח לעבוד מהבית כמו שצריך חשוב להציב גבולות אישיים ומקצועיים, להרחיק את מטלות הבית או להתעלם מהן ולהילחם במוקשים שהוזכרו, זאת על מנת להישאר ממוקדים, מדויקים, מרוכזים ויעילים. הנה כמה עצות לכך שהוכחו כטובות ומסייעות מאד –

  • סדר יום – קביעת סדר יום עד לרמה של שעה מדויקת יכול להציל את היום שלכם בבית. סדר היום צריך לכלול את המשימות של העבודה, זמן לביצוע מטלות הבית, הפוגות מדי פעם וחשוב שהוא יהיה נוח, הוגן ומחולק בצורה הגיונית.
  • קמים ומתלבשים – אם נשארים כל היום על בגדי בית או פיז’מה הרבה יותר קל להיכנס ל- MODE של חופשה ולא לעבוד. לעומת זאת, אם מחליפים בגדים – הרבה יותר קל לסגל את התודעה לכך שהיום אולי נשארים בבית – אבל עובדים!
  • איפה לעבוד? לבחירת המקום שבו מניחים את המחשב ויושבים לעבוד יש חשיבות קריטית ביעילות יום העבודה כולו. ראשית, חשוב לשבת בנוח במקום שיש בו תאורה טובה. אם ערמת הכביסה על הספה תמשוך אתכם לקפל אותה – עדיף שלא לשבת בסלון. אם הכיור מלא בכלים – לא כדאי לשבת במטבח. מומלץ לבחור מקום רחוק מהסחות דעת אפשריות שאפשר להיות בו מרוכזים.
  • תמריצים אישיים – אפשר וכדאי לשלב בסדר היום פעולות כיפיות מיד לאחר השלמת משימות של העבודה. כך יהיה למה לצפות והציפייה להגיע לכיף תדרבן אתכם לסיים את המטלות המקצועיות כמה שיותר מהר וכמובן – ביעילות מירבית.

 

מאחלים לכולנו שיבה מהירה לשגרה. ועד אז , צוות A-one כאן עבורכם מהבית 😊

 

אהבתם? מוזמנים לשתף: