כך תשתמשו ב-Facebook לצורך חיפוש עבודה- חלק א’

נכון להיום, מעל שלושה מיליון ישראלים חברים בפייסבוק. פייסבוק כבר מזמן אינו זירה חברתית בלבד, ולא מעט גופים עסקיים חברים בו, מפרסמים מוצרים ושירותים, מציעים שירות לקוחות און-ליין, וגם מחפשים עובדים. אם ממילא אתם נכנסים לפייסבוק כדי לעדכן ולהתעדכן, למה שלא תשתמשו בו ככלי עזר בחיפוש העבודה שלכם?

מרבית המגייסים כיום מחפשים אתכם באינטרנט, בין אם לפני או אחרי שהגעתם לראיון, בין אם פתחתם פרופיל ב-LinkedIn או ב-Facebook, גוגל מאפשר היום למראיינים שלכם לדעת עליכם הרבה יותר ממה שתספרו להם. החדשות הטובות הן, שכמעט תמיד המידע שהם ימצאו לגביכם באינטרנט תלוי במה שאתם תבחרו לפרסם. המשמעות היא, שכמחפשי עבודה אתם צריכים להיות מאד זהירים ומודעים לנוכחות האינטרנטית שלכם, ובפייסבוק זה יתבטא בכמה מישורים:

  1. תמונת הפרופיל שלכם– רצוי שזו תהיה באמת תמונה שלכם, ולא של דמות מצוירת, או של החתול שלכם. בחרו תמונה ייצוגית ועדכנית.
  2. הסטאטוס שלכם– אם אתם מחפשים עבודה, רצוי להזכיר את זה אחת לכמה ימים בסטאטוס שלכם. ציינו גם באיזה תחום אתם מחפשים, ובכך תפיצו את הבשורה בין חבריכם והם יוכלו להעביר אותה הלאה. אם קראתם משהו מעניין בתחום העיסוק שלכם, שתפו בזה אחרים- זו דרך אחת להפיץ במה אתם עוסקים. אם אתם כותבים בלוג מקצועי, אתם יכולים לכתוב סטאטוס על כל פוסט חדש, לצרף לינק ובכך להפיץ אותו.
  3. פתקים/notes– למעשה כיום משמש כמיני-בלוג. במידה ואתם כותבים, מנהלים בלוג, מעוניינים לשתף בידע שלכם, זו עוד דרך מצוינת לעשות זאת.
  4. התגובות שלכם– אל תקללו, אל תשתמשו בביטויים כמו פחחחחחחחחחח, נסו לשמור על שפה נקייה ככל האפשר, ואל תתלהמו. גם אם חברה מאד הרגיזה אתכם, לא בטוח שה-Facebook הוא המקום לפתוח את תיבת הפנדורה הזו. יום אחד ייתכן שתרצו לעבוד באותו מקום, ואת הרושם הראשוני הזה יהיה קשה למחוק.
  5. הגדרות פרטיות– נהלו את הגדרות הפרטיות שלכם בחוכמה. אם חשוב לכם מאד לחלוק עם חבריכם תמונות שאינן בדיוק ייצוגיות או הולמות, הגדירו את התמונות כחשופות אך ורק לחברים מסוימים. אם יש מידע בפרופיל שלכם שחשוב שמגייס פוטנציאלי יראה, דאגו שהחלק הזה יהיה חשוף לכולם.
  6. ה-info– ציינו כמה שיותר מידע לגבי הלימודים שלכם, הניסיון שלכם, מעסיקים קודמים, תחום העיסוק שלכם, תחומי העניין שלכם. בפייסבוק ניתן לבצע חיפוש על פי מילות מפתח. אם תרשמו את מילות המפתח הנכונות, מגייסים שאפילו לא ידעתם שמחפשים עובדים יוכלו למצוא אתכם.
  7. המשבצת מתחת לתמונה שלכם– זה בעצם מקום פתוח בו ניתן לכתוב כל מה שעולה בדעתכם. ההמלצה שלנו היא להשתמש בו כדי למתג את עצמכם בתחום שבו אתם מחפשים עבודה. הכניסו לינקים רלוונטיים לעבודתכם, במקרה וקיימים כאלה. ציינו במצומצם מידע שיכול לקדם אתכם מבחינה זו (לדוגמה- עו”ד מנוסה בתחום X מחפש משרה מאתגרת).
  8. הייחודיות שלכם– נסו להיות יצירתיים. נתקלנו במחפשת עבודה שפתחה לעצמה עמוד בפייסבוק, בו ציינה במה היא עוסקת, מה היא מחפשת, ואף הציעה פרס מקסים למי שיסייע לה במציאת עבודה. כמו כן, נתקלנו במחפש עבודה אחר שפשוט בנה לעצמו דף פרופיל שהוא נטו כרטיס ביקור- פרופיל מקצועי. יותר ויותר מחפשי עבודה משתמשים ביצירתיות שלהם ליצירת בידול ממחפשי עבודה אחרים, ובכך ממתגים את עצמם ברשת. זכרו, Facebook הוא אחד האתרים המקודמים ביותר ב-Google, ולאור זאת אחד האמצעים המוצלחים ביותר למיתוג שלכם באינטרנט, גם כחלק מתהליך חיפוש עבודה.

במאמר הבא בנושא, נספר לכם איך תמצאו בפייסבוק את החברות וחברות ההשמה שמחפשות עובדים. בינתיים- “שפצרו” את הפרופיל שלכם. בפעם הבאה שמגייס ירצה להתרשם לגביכם בפייסבוק, גרמו לכך שהוא יתרשם לטובה.

אהבתם? מוזמנים לשתף: