דרוש עורך דין לבנק

חמישה נושאים חשובים במיזוג משרדי עורכי דין

חמישה נושאים חשובים במיזוג משרדי עורכי דין

לאחרונה נראה שמיזוג בין חברות של עורכי דין הוא הטרנד החדש ושכמעט כל חברה גדולה או עברה מיזוג בעבר או שהשם שלה לקח חלק בשיחות כאלה ואחרות שקשורות במיזוג בין חברות. הבדיקות הנדרשות והשיקולים למיזוג יהיו שונים בין תהליך לתהליך ובין חברה לחברה ופרמטרים עסקיים, מסחריים וחברתיים כאחד ייבחנו לעומק טרם התחלת התהליך. יחד עם זאת, ישנם חמישה נושאים שנהוג לדון בהם או לבחון אותם לעומק כחלק בלתי נפרד של בחינת היתכנות תהליך המיזוג:

 

  1. העיתוי הנכון למיזוג – אין טעם לדון בהיתכנות המיזוג ללא קביעת יעד לביצוע או להחלטה שלילית בנושא. נכון שהתאריך עלול להידחות ולהתעכב (כמו שאכן קורה לא מעט) אבל לקביעת מועד טנטטיבי יש חשיבות בעת המשא ומתן או השיחות ולו למטרה של מניעת בזבוז הזמן של כל הגורמים המעורבים. למועד שייקבע יש חשיבות עבור הלקוחות הממתינים, כמו גם משמעות בעיני רשויות המיסים במדינה.

 

  1. הסתגלות עסקית – כאשר המיזוג מתרחש משיקולים של התמקצעות או הרחבת שירותי המשרד – תידרש תקופה הסתגלות לכל הפחות של עורכי הדין שעובדים מאחד המשרדים שמוזגו. הסתגלות זו תבוא לידי ביטוי בלמידת העבודה על מערכות שונות, בשינוי העבודה האדמיניסטרטיבית ועוד. מכאן שיש חשיבות גבוהה מאד לתקופת חפיפה וללימוד של כל החומר החדש הנדרש.

 

 

  1. ענייני ביטוח, מיסוי ורגולציה – כאן יידרש תכנון זהיר ומחושב מאד הן של מה שקורה לפני המיזוג ובעיקר למה שיקרה אחרי המיזוג. אסור שייווצר פער ביטוחי בשום צד של הנוגעים בדבר, מה שיגרור התעסקות לא פשוטה בנהלים מול רשויות המיסים. ההתנהלות חייבת להתייחס לחברות עצמן וגם כמובן לעורכי הדין ולהשפעה שתהיה למיזוג על החיים האישיים שלהם ועל היותם עורכי דין שעוברים שינוי תעסוקתי/ מקצועי.

 

  1. ניגוד עניינים – את כל ניגודי העניינים חשוב מאד ליישב לפני יציאת המיזוג לפועל, שכן לאחר מכן יהיה קשה מאד ליישב אותם בדרך נוחה וטובה, כזאת שגם תהיה המטיבה עבור כל הצדדים. לאחר מכן יש סיכון שיהיה צורך ליישב את הקונפליקט דרך ערכאות משפטיות, מה שיהיה לו עצמו השלכות על עצם המיזוג ועל התחושות בין אלה שהובילו אותו. חשוב לערב בשלב זה את הלקוחות הרלוונטיים או את הגורמים שייתכן וייקחו חלק וחשוב עוד יותר לוודא שכל החתימות והמסמכים נמצאים ותקפים ביום הוצאת המיזוג אל הפועל.

 

 

  1. להישאר עם אצבע על הדופק כל הזמן – גם לאחר מיזוג מוצלח ונכון ייתכן ותתעוררנה בעיות כאלה ואחרות. גם בתהליכי מיזוג שבוצעו בדרך טובה, נכונה וחיובית עלולות להתעורר מחלוקות והחוכמה האמיתית היא לזהות אותן בזמן ולהשכיל לפתור אותן בדרך הטובה ביותר עבור כל הצדדים. תפקידו של כל אחד שמועסק בחברה החדשה לשים לב שנושאים חשובים לא נופלים בין הכיסאות, מה שיביא לכדי העצמתה של בעיה והחמרה שלה. פתרון מוכר לנושא זה הוא מינוי איש מקצוע שאינו מועסק בחברה כצד ג’ ולהכיר לו את כל התהליכים שמתרחשים במשרד החדש על מנת שיהווה דמות מפקחת ואובייקטיבית.

אהבתם? מוזמנים לשתף: