איך מגישים מועמדות למשרה מבלי לשלוח קורות חיים?

לאחרונה יצאה לינקדין בהודעה על השקת כפתור חדש שייקרא “Apply With LinkedIn” ומאפשר הגשת מועמדות למשרה ישירות באמצעות פרופיל הלינקדין, שאמורה לחסוך למועמד את הצורך בשליחת קורות חיים. למעשה, הרעיון הוא לאפשר למחפש העבודה להגיש מועמדות בקליק אחד.

 

אחרי הגשת המועמדות כל המידע יישמר בכרטיסייה ייעודית בלינקדין שנקראת “Saved Jobs” וכך תוכלו לנהל מעקב אחר המשרות אליהן הגשתם מועמדות.
ככה זה נראה:

עדיין לא ברור כמה מהר זה יתפוס בישראל כחלופה רצינית לקורות החיים, היות ובארץ כרגע ברוב התחומים בעולם הגיוס מעסיקים ללא ספק מעדיף את קורות החיים ה”מסורתיים”. כלומר, על אף שלאפשרות הגשת מועמדות כזו יש יתרונות רבים של זמינות וחיסכון בזמן הן עבור המועמדים והן עבור החברה המגייסת, לא בטוח שחברות מגייסות בארץ ימהרו לאמץ את אפשרות הגשת פרופיל הלינקדין במקום קורות חיים. ומדוע?

ראשית, מועמדים רבים לא ממלאים את הפרופיל שלהם כראוי.
אפילו היום, כשהמודעות לחיפוש עבודה ברשתות החברתיות היא מאד גבוהה והשימוש בלינקדין לצורך חיפוש עבודה הינו נפוץ מאד, מחפשי עבודה רבים עדיין משתמשים בפרופילים חסרים. כשהשנים לא ברורות, מקום עבודה אחד כתוב כמה פעמים (בטעות, אבל זה קורה), מהות התפקיד לא מספיק ברורה (לדוגמה- עורכי דין רבים משתמשים במילים lawyer, advocate או associate אבל לא כותבים באיזה תחום הם מתמחים) וכדומה, קשה מאד למעסיק להבין אם אתם מתאימים למשרה.

הגשת מועמדות למשרה

שנית, הגשת מועמדות כזו לא מאפשרת שימוש בנוסחים מותאמים של קורות חיים
בהנחה שרובכם משתמשים במס’ נוסחים של קורות חיים, אתם מבינים את החשיבות של הדגשת חלקים מסויימים בניסיונכם התעסוקתי בהתאמה למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. הגשת מועמדות באמצעות שימוש בפרופיל הלינקדין בלבד משמעותה הגשת מועמדות אחידה לכל משרה שהיא. כלומר, עליכם לדאוג לכך שבפרופיל שלכם יופיעו מילות מפתח רבות שאמורות להתאים למגוון המשרות אליהן אתם מגישים מועמדות. ייתכן שהגשת קורות החיים ה”מסורתית” תאפשר לכם להיראות מתאימים יותר למשרה מאשר פרופיל הלינקדין שלכם.

בנוסף, הטמעת כפתור כזה דורשת זמן ומשאבים
כנראה שייקח זמן עד שחברות בארץ יטמיעו את הכפתור בדף הקריירה באתר שלהן. אמנם הטמעתו בתוך אתר היא פשוטה, אך מאחורי כל אתר קריירה נמצאת מערכת קורות חיים מורכבת המיועדת לקבלת קבצים בפורמטים ספציפיים (WORD ולעתים גם PDF). כלחברה שתרצה לאפשר הגשת מועמדות כזו תצטרך להתאים את מערכת קורות החיים שלה לקבלת פרופילי הלינקדין וניתוחם. לא בטוח שלחברות כיום יש צורך או רצון בביצוע השינוי הטכנולוגי במערכות הגיוס שלהן.

לסיכום, בין אם אתם משתמשים/תשתמשו בפרופיל שלכם כדי להגיש מועמדות למשרות או לא, אתם צריכים לזכור שחשוב שהפרופיל יהיה כמה שיותר מדויק ומפורט. לינקדין ממותגת זה מכבר כזירה עסקית נטוורקינג וחיפוש עבודה, והפרופיל שלכם שם משמש הלכה למעשה ככרטיס ביקור וירטואלי.

אהבתם? מוזמנים לשתף: