איך ומתי כותבים מכתב נלווה לקורות החיים?

איך כותבים מכתב מקדים לקורות החיים ומתי?

מה לכתוב במכתב מקדים לקורות חיים?

כתיבת מכתב הקדמה לקורות חיים תספק כלי משמעותי בתהליך הגיוס. השימוש הנכון במכתב הנלווה, המתמקד בנקודות הרלוונטיות ומקדיש תשומת לב לדרישות התפקיד ולמשרה, יכול לשפר את שיעור ההצלחה בקבלת המענה הרצוי ולעודד קריאה מעמיקה של קורות החיים.

אחד מעשרת הפוסטים הנצפים ביותר ב-Harvard Business Review עוסק בנושא זה בדיוק (The Best Cover Letter I Ever Received, מאת דיויד סילברמן). היות ומדובר במאמר שנון, נכון וחשוב, להלן ריכוז של עיקרי הדברים, בתוספת דגשים נוספים.
 

מכתב מקדים לקורות חיים – עורך דין? חבל על הזמן.

למה? בעיקר בגלל שרוב האנשים אינם כותבים מכתב נלווה לקורות חיים בצורה נכונה. ומגייסים לא רוצים שיבזבזו להם את הזמן.

יש להם בד”כ לא יותר מ-30 שניות לקריאת כל קו”ח, והם לא מעוניינים להקדיש את רובן למכתב נלווה לא רלוונטי.

הבעיה היא שישנם מכתבים נלווים המשתייכים לאחד משלושה סוגים:

1. הסיכום: מדובר במכתב נלווה המתאר בצורה סיפורית את כל הכתוב בקורות החיים. מכתב כזה הוא מיותר ומטריח , מעבר לכך, אין בו שום תועלת לקורא.

דוגמא למכתב נלווה לקורות חיים: לאחר שחרורי מהצבא התחלתי ללמוד לתואר הראשון במשפטים, אותו סיימתי בשנת 2004. מייד לאחר תום ההתמחות שלי במשרד x התחלתי לעבוד במחלקת שוקי הון של משרד y בו אני מועסק עד היום.

אין כאן מידע חדש, הכל מופיע בצורה מפורטת בקורות החיים, ולכן מכתב כזה הוא די מיותר.

2. התבנית:

“אג”נ נכבד,

הריני מגיש/ה בזאת את מועמדותי למודעת הדרושים שפרסמת.

אשמח להגיע לראיון בחברתכם”.

היא משמשת בתור משפט פתיחה לקורות חיים, שניכר בו השימוש בתבנית וברור למדי שהכותב לא השקיע ולו רגע אחד בפנייה אישית.

לשם כך, אין צורך לכתוב גם מכתב מקדים למעסיק, שורה כזו אפשר לכתוב בכותרת המייל שדרכו שולחים קורות חיים. אולם, אם רוצים להשקיע ולצרף מכתב פתיחה לקורות חיים, ניתן לכתוב את שם החברה, לציין כמה פרטים לגביה או לגבי התפקיד ומדוע הוא מעניין, ולהימנע מלהשתמש בפנייה “יבשה”, שמכילה רק משפט פתיחה לקורות החיים שנשלחו.

3. הסיפור שאינו נגמר:

מדובר בסוג נדיר יותר אך הוא בהחלט קיים. מועמדים שמפליאים לספר על תחביבי הדייג והמקרמה שלהם, על איכויותיהם הנדירות שבגללן המעסיק חייב, פשוט חייב להיפגש איתם, ובאופן כללי מאריכים בדברים בנושאים שאינם רלוונטיים לקורא.

מכתב כזה לא יגרום למעסיק להסתקרן לגבי קורות החיים. סביר יותר שהוא יגרום למעסיק לשאול את עצמו  אם מגיש המכתב מסוגל להפריד בין עיקר לטפל.

מה לכתוב במכתב מקדים לקורות חיים

בשורה התחתונה

מומלץ לבצע “בדק בית” כדי לראות אם המכתב נכנס לאחת מהקטגוריות הללו. אם כן, ניתן לשלוח את קורות החיים ללא מכתב מקדים. לא תמיד חובה להשתמש בו.

מכתב נלווה – דוגמא למכתב יעיל וממוקד:

איך מושכים את המעסיק לקרוא את קורות החיים שלכם? מומלץ להשתמש במכתב מקדים כאשר יש בידי העובד מידע לגבי המשרה (שיכול לשמש אותו בתשובה לשאלה מדוע הוא מתאים לתפקיד), ו/או כשהוא מכיר את האדם שאליו הוא שולח את קורות החיים. במקרה כזה, דוגמא למכתב מקדים למעסיק עשויה להיראות כך:

“משה היקר,

אני שולחת אליך את קורות החיים שלי למשרת עוזרת ליועץ המשפטי, שהתפרסמה בחברתכם.

אני מביאה עמי ניסיון עסקי ומשפטי משולב. יש לי ניסיון של 4 שנים כעורכת דין בתחום המסחרי אזרחי מאחד המשרדים הגדולים, כולל ניסוח חוזים וניהול מו”מ בשפה האנגלית, וניסיון עסקי כעוזרת מנכ”ל בחברה ציבורית מובילה.

מצ”ב קורות החיים שלי, אשמח להגיע לראיון בהקדם.

בברכה,
שפרה”.

איך כותבים מכתב מקדים:

מה הופך את המכתב המקדים שבדוגמה למוצלח?

הוא קצר, הוא מסכם את הנקודות החשובות והרלוונטיות לתפקיד המבוקש, הוא מתייחס באופן ספציפי למשרה ולמעסיק, והוא כולל בקשה קונקרטית.

מכתב מקדים לקורות חיים עורך דין

מה המכתב הזה מספר?

לשפרה יש את הניסיון שהחברה של משה מחפשת. שפרה מבקשת להגיע לראיון. היא הציגה בפני המגייס את הסיבה שבגללה כדאי לו לזמן אותה לראיון: הניסיון הרלוונטי שלה. לא הטריחה בפרטים לא חשובים, לא מילאה תבנית ביובש, פנתה באופן ענייני ונכון.

כשהמגייס יקרא את המכתב הנלווה הוא יחשוב לעצמו:

  • הכותבת לא פיזרה פה כל מני עובדות לא רלוונטיות רק כדי להרשים.
  • היא לקחה את הזמן לחשוב מה יהיה רלוונטי עבורי כקורא.
  • היא הבינה מה אני מחפש והציגה לי את הפתרון.

קורות החיים הם מסמך שיווקי לכל דבר. הם צריכים להיות אמיתיים, אינפורמטיביים, תמציתיים ושיווקיים. מומלץ להתייחס כך גם למכתב הנלווה.

אם בוחרים להשתמש בו, יש להשקיע כמה דקות בקריאת תיאור התפקיד והדרישות.

לאחר שמובן מה המעסיק מחפש, התפקיד של המכתב הנלווה הוא לגרום לו לרצות לפתוח את קובץ קורות החיים, מבין עשרות ולפעמים מאות קורות החיים שמחכים לו במייל או על שולחנו.

רוצים לקבל ליווי בדרך למשרה החדשה?

מועמדים אשר רוצים להיכנס בדלת האקסקלוסיבית, ולעבוד עם חברה אשר נחשבת לשחקנית מובילה באיוש משרות בכירות בסקטור המשפטי, מוזמנים ליצור קשר עם A-one.

החברה שלנו ביצעה תהליכי השמה ייחודיים הפותחו במהלך 20 שנות פעולתה בסקטור המשפטי. במסגרתו, A-one לומדת להכיר את המועמדים והן את המעסיקים על מנת לשדך ביניהם נאמנה לתפקידים הנכונים.

למעשה, אנו מלווים את המועמד כל הדרך עד איוש המשרה במקום המתאים להעדפותיו, והמועמד זוכה לקבל יחס אישי ומעמיק, לרבות הבנה של צרכיו. כמו גם, התאמה של תפקידים לרצונותיו וכוונותיו (ויכולותיו בעת נתונה).

אם אתם צריכים סיוע באיתור, זיהוי והתמיינות לתפקידי ייעוץ משפטי, הינכם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני בטופס צור קשר .

אהבתם? מוזמנים לשתף: