להשיג את עורכי הדין הטובים והמתאימים ביותר למשרד – ככה תעשו את זה נכון!

 In טיפים למעסיקים

להשיג את העובדים הטובים והמתאימים ביותר למשרד – ככה תעשו את זה נכון!

להיות מנהל טוב – זוהי מעלה שיש לה השכלות רבות ומשמעותיות על צוות העובדים כולו. מנהל יכול לגרום לעובדים לעבוד בצורה טובה ויעילה ולקבל מהם תפוקה גבוהה ובאותה מידה, בגללו או בגלל אופן ההתנהלות שלו – היחס בין העובדים לא יהיה טוב והצוות לא יספק את המצופה ממנו. Google, חברת הדאטה המובילה בעולם כיום זיקקה את מה שהיה נראה לה דרוש למנהלים שלה הן על מנת לגייס לשורות הצוותים שלהם את העובדים הטובים, האיכותיים והמתאימים ביותר לתפקיד והן לצורך שמירה עליהם וחיזוק הקשר בינם לבין הארגון. בואו תקראו איך עושים את זה בגוגל – אולי תוכלו ליישם את זה גם אצלכם!

המנהל כמאמן

יש לא מעט אספקטים לניהול נכון של צוות. אחד מהם הוא יכולת אימון, ליווי וסיוע בצמיחה של העובד – האישית והמקצועית. העובדים נושאים את עיניהם אל המנהל שלהם ורוצים ממנו הדרכה, לימוד, הכוונה וכשיגיעו ההישגים – אלה יסבו לעובדים גאווה רבה. גם כי הצליחו בכוחות עצמם וגם כי המנהל שלהם גאה בדרך שעברו. העובדים רוצים שהמנהל שלהם יראה אותם ויוביל אותם לא רק כשהם מפגרים בתפוקה אלא גם (ובעיקר) כשהם פועלים בצורה נכונה, נדרשת ומתבקשת. הם מצפים מהמנהל שלהם להיות נוכח!  בתחום של השמת עורכי דין אנו רואים שוב ושוב כיצד מעסיקים שידועים ככאלה שמשקיעים בלימוד של העובדים ואימון שלהם הם מעסיקים מבוקשים יותר על ידי עורכי דין שכירים והתחלופה במחלקות שלהם או במשרדים שלהם מאד נמוכה. השקעה בעו"ד השכיר בתחילת הדרך צורכת משאבים יקרים של זמן ואנרגיה לעתים על חשבון עבודה שוטפת של המנהל אבל זו השקעה לטווח ארוך שמחזירה את עצמה די מהר גם ברמת העבודה וגם ברמת שביעות הרצון של עורך הדין השכיר ממקום העבודה (גם אם השכר נמוך יותר משכרם של חבריו במשרדים גדולים ומובילים).

מיקרו ניהול כבר לא קיים

החוכמה האמיתית של המנהל היא לא לבחון את פעולות עובדי הצוות שלו ברזולוציה גבוהה אלא דווקא במבט על רוחבי. המשמעות עבור העובדים היא חופש פעולה מלא (או נרחב במיוחד, בכל אופן), אפשרות להפעיל שיקול דעת, להציע נושאים או רעיונות חדשניים וכל זה – תוך מילוי התפקיד כפי שהם מצופים. ניהול הצוות בנקודת מבט של מיקרו לא תאפשר למנהל בעצמו לבצע את תפקידיו או להפעיל את הסמכויות שניתנו לו וייתכן שיום העבודה שלו יהיה תפוס בהתעסקות בלתי פוסקת בנושאים שאינם עיקר העבודה ולא יקדמו את הצוות והארגון לשום מקום ולשום הישג. בתחום המשפטי ניהול ברמת המיקרו חשוב אולי בתחילת הדרך לאחר התמחות אולם ככל שעוה"ד צובר ותק וניסיון חשוב לשחרר את החבל במקומות שהוא כבר בקיא בהם ויכול לעבוד באופן עצמאי. חשוב לא פחות להקשיב לעורכי הדין השכירים ולרעיונות שהם מציעים לפעמים דווקא מהמקום היותר טרי ובלתי מקובע עשויים להגיע רעיונות משפטיים יצירתיים. לטווח הארוך זה מחזק את הביטחון של העובד ומחזק את הקשר אליכם כמנהלים ואל המשרד כמקום העבודה.

העובד הוא קודם כל בן אדם

זו לא קלישאה. כשהעובד מגיע ליום העבודה יש מאחורי הקלעים שלו עולם שלם וחיים מלאים. מה המנהל יודע עליהם? האם למנהל יש חלק בחייו הפרטיים של העובד? על מנת שהעובד יחוש בנוח, ירגיש כחלק ממערכת ותתחזק אצלו תחושת השייכות לארגון – מנהל טוב ידאג לרווחתו האישית של העובד. אין הכוונה לדאגה יומיומית אלא לנכונות להושיט יד, להקשיב, לעמוד לרשותו של העובד ולגרום לו להבין שמקום העבודה הוא בעצם בית שני. שרואים אותו, שאכפת ממנו ושהמנהל שלו עומד לרשותו גם אם קורים דברים בחייו האישיים.

דוגמא אישית ומודל לחיקוי

גם כאן אין מדובר בקלישאה או במילים חסרות תוכן. העובדים נושאים את עיניהם אל המנהל שלהם ורוצים להיות שותפים להישגים שלו ולהצלחה שלו. מנהל שהנוכחות שלו לא מורגשת או שמשדר עצלנות וחוסר אכפתיות – יתקשה להחזיק עובדים בצוות שלו לטווח הארוך. אין עובד שלא ירצה לקחת חלק בצוות מצליח שמביא הישגים וגורם לגאווה אך אם מי שעומד בראש הפירמידה לא מוכוון לכך – זה פשוט לא ילך. למשרדנו מגיעות לא מעט פניות של עורכי דין שמספרים לנו שלא רע להם בגדול. הבוס נפלא, השעות נוחות והשכר בסדר אבל משהו לא טוב עובר על הנהלת המשרד והם מרגישים שהם כבר לא חלק מארגון מנצח ולכן מחפשים את התפקיד הבא שלהם.

אסטרטגיה ברורה וחזון מפורש

מה הציפיות של המנהל מחברי הצוות שכפופים לו? האם הם יודעים מה החזון של התפקיד שלהם? האם הדרך המקצועית שלהם ברורה והם יודעים את הכיוון והדרישות? העובדים כבר לא רואים את עצמם כבורג קטן במערכת. הם רוצים להבין את התמונה הגדולה ולראות איפה בדיוק הם נמצאים בתוכה. כשזה יהיה ברור ומובן להם – הם יראו את עצמם כחלק מהמערכת ויתרה מכך – הם יראו את המערכת כך שבלעדיהם היא פשוט לא תתפקד. מדובר כיום רבות על דור ה-Y כדור שרוצה להיות מעורב ולהבין מה המטרה של העשיה ולאן המשרד מתכוון להתפתח. עורכי הדין שמגיעים היום לשוק הם דעתנים ורוצים להרגיש חלק מהמשרד וחלק חשוב מהתיק או העסקה. אם הם ירגישו שהם לא מבינים לאן הספינה שטה וירגישו שהיא רק צפה בלי כיוון , הם יעברו למקום בעל חזון יותר ברור בלי להתלבט.

בשורה התחתונה – "תראו" את העובדים שלכם, תנו להם הרגשה שרואים אותם ושהם חשובים לכם ולארגון, תשקיעו בהם מקצועית ותתנו להם לצמוח כך שתוכלו בסופו של דבר לקטוף פירות איכותיים ולהפוך אטרקטיביים לעורכי דין איכותיים אחרים שמחפשים עבודה.

פוסטים אחרונים
הרשמה לסוכן החכם